Sunday, March 7, 2010

palestinian

sedikit prkmbangan semasa

Tentera Israel ceroboh timur Rafah di Gaza.

Jumaat , 05/03/2010 – Tentera Israel menceroboh timur Rafah pada hari Rabu berdekatan dengan pos sempadan Karem Abu Salem. Sumber dari pasukan keselamatan memberitahu beberapa buah kereta kebal dan jentolak masuk dan memusnahkan kawasan di sekitar pos sempadan Karem Abu Salem. Beberapa buah pasukan tentera khas Israel juga menyertai pencerobohan tersebut yang diawasi helikopter diudara.

Sebelum itu, tentera Israel menyerbu utara Baitul Lahia dan memusnahkan tanah penduduk Palestin disitu walaupun tembak menembak berlaku dengan dasyhatnya.


PM Israel masih menunggu Hamas untuk pertukaran tahanan.

Jumaat , 05/03/2010 – Israel masih menunggu jawapan dari Hamas, tiga bulan selepas menawarkan untuk pertukaran tahanan bagi tentera-tentera yang ditawan di Gaza, menurut Perdana Menteri Benjamin Netanyahu Selasa lalu.

“Sehingga hari ini, tiga bulan telah berlalu dan kita belum menerima jawapan dari Hamas,” Netanyahu memberitahu sidang parlimen tertutup komiti hubungan luar dan pertahanan, menurut pegawai atasan yang hadir dalam mesyuarat itu.

Netanyahu berkata Israel telah bersetuju untuk membuat pertukaran beberapa tahanan untuk tentera Israel Gilad Shalit, 33, yang ditawan oleh tentera Hamas dan militan dari 2 kumpulan lain dalam satu serbuan maut melepasi sempadan dari Gaza pada Jun 2006.

No comments:

Post a Comment

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH