Monday, July 13, 2009

konsert vs konsert


VS





ERM, TARIKH KEDUA-DUA KONSERT ADALAH SAMA ( 1 OGOS), MASA PUN SAMA TEMPAT JA YANG BERBEZA..
SO, SEBAGAI SEORANG MUSLIM YANG PRIHATIN PILIHLAH JALAN YANG SEBENAR-BENARNYA... TAKBIR!!
ISLAMIC VS NON-ISLAMIC


HALAWATUL IMAN : MARILAH PAKAT RAMAI-RAMAI
PENUHI STADIUM MALAWATI, SHAH ALAM
DALAM KONSERT ANTARA DUNIA



Saturday, July 11, 2009

hasil tangan

.erm, nie la hasil tangan projek "ADHOC" mse pi kursus simenfero,,









hasil yang paling the best















yang cam love tue asalnyer nk buat papan tanda umah, tp dh simen asyik pecah..
bedal sje la jd love..x tau nk tulih pe kt atas love tu ade cadangan? usulkan




Thursday, July 9, 2009

'Baitul Muslim'?? - revised

salam a'laik kepada rakan2 y mengunjungi blog ana..disini nk kongsi serba sedikit input y ade..walaupun ana bkn la berada dlm sistem nie, tapi tau la jge wujudnya sistm nie coz keluarga shbt parent ana dijodohkn dlm sistem nie...


Pernah dengar baitul muslim? bukan baitul muslim keluarga muslim yang baru nikah tu, tapi sistem baitul muslim dalam jemaah. Maksudnya ada satu badan yang menguruskan ahli-ahli jamaah yang ingin menikah, sebagai satu langkah menjaga tata tertib dan kesucian 'baitul muslim' yang bakal dibina.

Ikhwah akhwat yang ingin menikah, perlu/mesti mengisi borang, dan kemudian diserahkan pada lujnah 'baitul muslim', dan mereka ini dipasangkan mengikut kesesuaian dari segi gerak kerja, sifat dan lain-lain, kemudian ditemukan untuk berta'aruf, dengan kehadiran orang perantara.

Bunyinya nampak macam indah, subhanallah.. itulah kesucian Islam. Tapi ada satu masalah besar yang melanda lujnah-lujnah yang semacam ini, rasanya semua dapat mengagak, iaitu fenomena akhwat jauh lebih ramai yang mengisi borang berbanding ikhwah.

"Dunia ni perempuan semakin ramai, biasalah tu."

Tapi bila diteliti, dari segi pendataan, pada program-program, macam sama banyak ikhwah dengan akhwat. Tapi dimana ikhwah? Saya dah tak larat untuk berhusnu zon dengan mereka ini, kerana banyak kejadian-kejadian di depan mata saya, dan juga luahan dari makcik-makcik dan pakcik-pakcik.

Bak kata seorang makcik, yang tidak ingin dikenali, katanya "Sistem ada, tapi orang tak go through sistem. Biarlah proposal atau standard of procedure hebat macam mana pun, menang award sekalipun kalau orang tak guna sama saja macam takda. Bukan masalah sistem, tapi customer kepada sistem yang bermasalah."

Ya, bila daie sudah tidak percaya pada sistem, inilah padahnya. Sistem yang sepatutnya bertindak sebagai sebuah wasilah untuk menjaga kesucian muamalah lelaki perempuan akhirnya telah diratah awal-awal sebelum prosesnya lagi. Waktu-waktu berdakwah sebenarnya digunakan sepenuhnya untuk mengisi hati dengan menghala dada pada panahan syaitan. Di kala orang mencari redho Allah, mereka ini mencari pasangan.

Mentang-mentang janji Allah perempuan baik untuk lelaki baik, lalu datanglah konsep berdakwah kerana ingin jadi baik kerana ingin perempuan baik. Itu sahaja tujuannya. Tarbiyah jiwanya entah ke mana, keaslian dakwahnya jauh menghilang, diteruskan juga kerjanya dengan hati yang penuh mengharap. Tapi bukan mengharap rahmat Allah.

"Moga satu hari nanti akan ku temui cinta itu ya Allah.."

Sepanjang masa dalam hidupnya, itulah yang menjadi moto. Lalu sama-sama kita check and balance, kalau rasa terhantuk la. Kalau tak, alhamdulillah. Selama ini bagaimana perilaku kita dalam dakwah. Hanya kita saja yang tahu siapa diri kita yang sebenar selain Allah yang Maha Tahu.

Program bercampur ikhwah dan akhwat. Meeting bersama-sama, orang tu buat lawak, si dia gelak. sms dan call itu keperluan katanya. Sebab itu saya kata menghala dada kepada panahan syaitan. Sehingga sampai satu tahap ikhwah akhwat berbalas sms bertanya khabar, wish itu wish ini memberi nasihat dan lain-lain. Katanya kalau nasihat takpa, yang tak boleh bermadu asmara. Aduh, macam babi yang dipakaikan baju ayam. Dan ada yang saya lihat sendiri di tempat belajar saya siap bertukar hadiah hari jadi.

Belum lagi dikira kommunikasi di alam maya. Friendster, facebook, blog, dan lain-lain. Katanya jadi wasilah untuk berdakwah. Tapi ternyata hanya kulitnya sahaja. Tulisan atau paparan hanya untuk menarik orang. Jauh sekali cuba untuk benar-benar ikhlas. Bila dapat komen gelak tawa, mulut jadi lebar. Bahasanya indah sekali, akhi dan ukhti. Tapi isinya bukan sahaja kosong, tapi terlalu kotor bagi diri yang menggelar diri mereka da'ie.

Bila hati dah parah, macam orang hisap rokok boleh xray, tapi hati macam ni tak boleh xray, lalu sampailah adegan lamar-melamar. Yang ikhwan seronok dan rasa sungguh lelaki dengan tindakannya melamar terus si akhwat. Si akhwat langsung dalam delima, ini betul atau salah? Lalu dengan sepenuh hati, istikharah jadi jalan penyelsaian.

Sekarang kita dapat melihat kesannya secara jelas. Sistem baitul muslim dilambaki akhwat-akhwat yang rasa dirinya tak mampu nak cari sendiri, atau rasa-rasa tak laku (i.allah lebih ramai yang ikhlas). Yang ikhwannya samada menikah dengan pilihan akal dan otak yang ditune oleh syaitan lalu selepas nikah langsung menyepi dari arena dakwah, dan ada juga yang menikahi perempuan biasa, yang dapat memuaskan nafsu pandangan matanya, dengan alasan nanti boleh ditarbiyah, tambah akhwat lagi. Dan akhwat juga terpaksa tunggu giliran di kaunter baitul muslim. Dua-dua terkena tempiasnya.

Astaghfirullah, na'uzubillah min zalik.


halawatul iman : perkara nie sudah terjadi pada diriku, ya ALLAH kembalikanlah daku kejalan y benar. Ikhlaskan niat daku dalam berdakwah.
Tingkatkan amal ibadahku,
Jangan jadikn aku orang yang bodoh sombong bila rasa seronok, diterima.
Bila rasa sakit terhantuk, langsung marah-marah dan terus menolak



Saturday, July 4, 2009

HI (1) : 24 protokol Yahudi(zionis)


Selain berpegang dengan kitab Taurat dan Talmud,Bangsa Yahudi juga berpegang dengan protokol-protokol yang telah digubal oleh pendeta-pendeta mereka. Protokol-protokol ini adalah master plan bagi Yahudi untuk menguasai menguasai dunia khususnya Umat Islam. Mereka mempunyai 24 protokol semua :


Protokol Pertama:
Cara memerintah yang paling berkesan ialah melalui kekerasan bukan dengan cara ilmiah.

Protokol Kedua:
Bantuan-bantuan yang diberikan kepada bangsa bukan Yahudi bertujuan untuk mengukuhkan kedudukan Yahudi, kerana mereka sudah berada di dalam genggaman Yahudi.

Protokol Ketiga:
Yahudi akan menjadikan negara bukan Yahudi sebagai gelanggang pertelingkahan sehingga ekonomi merosot dan timbul huru-hara. Pada masa itu Yahudi akan datang sebagai penyelamat.


Protokol Keempat:
Yahudi akan berusaha menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama dalam kalangan bukan Yahudi.


Protokol Kelima:
Sekiranya lahir golongan intelek dalam kalangan bukan Yahudi , maka Yahudi akan pastikan supaya golongan bijak pandai ini tidak akan mengatasi kebolehan Yahudi dalam bidang sains,politik,ekonomi dan sebagainya dengan memberi kesamaran,keraguan yang membingungkan mereka melalui pendapat yang berbeza.


Protokol Keenam:
Memupuk tabiat jahat dalam kalangan bukan Yahudi melalui arak sehingga perusahan negara tersebut merosot.


Protokol Ketujuh:
Bangsa Yahudi wajib menabur fitnah untuk menimbulkan huru-hara,kekecohan dan pertelingkahan dalam negara bukan Yahudi.

Protokol Kelapan:
Pemimpin Yahudi akan dikeliling oleh tokoh-tokoh ekonomi dan ribuan ahli-ahli keewangan(bank).


Protokol Kesembilan:
Yahudi akan merosakkan akhlak bangsa bukan Yahudi melalui teori-teori yang batil dan mendirikan kerajaan diktator.

Protokol Kesepuluh.
Membawa racun liberalisme ke dalam negara bukan Yahudi dengan tujuan untuk menggugat kesetabilan politik.


Protokol Kesebelas:
Yahudi menyifatkan diri mereka sebagai serigala dan bangsa lain sebagai kambing.

Protokol Kedua Belas:
Akan mengubah pengertian kebebasan melalui undang-undang, Jikalau bukan bangsa Yahudi dibenarkan menerbitkan 10 majalah, maka bangsa Yahudi dibenarkan untuk menerbitkan 300 majalah.

Protokol Ketiga Belas:
Yahudi mestilah menyebarkan projek-projek mewah,kegiatan hiburan,sukan,pesta,pertandingan agar dapat mengalihkan bangsa lain daripada berfikir tentang politik,ekonomi dan lain-lain lagi.

Protokol Keempat Belas:
Yahudi mestilah menonjolkan tulisan lucah iaitu mengenai sastera yang tidak bermakna dan keji.


Protokol Kelima Belas:
Membunuh tanpa belas kasihan sesiapa yang menentang Yahudi apabila Yahudi berkuasa.

Protokol Keenam Belas:
Universiti akan dibangunkan mengikut rancangan yang tersusun dan pensyarah pula akan mendidik pelajar supaya sentiasa patuh kepada Yahudi.


Protokol Ketujuh Belas:
Meletakkan kehakiman dalam bidang yang sempit. Peguam ditanam dengan semangat memenangkan orang yang dibelanya walaupun terpaksa menghancurkan kebenaran.

Protokol Kelapan Belas:
The King of Jews akan dikawal rapi sehingga tiada kemungkinan orang lain untuk menentangnya.

Protokol Kesembilan Belas:
Yahudi akan menghancurkan orang yang melakukan kesalahan politik sama dengan kesalahan mencuri, membunuh dan lain-lain lagi.

Protokol Kedua Puluh:
Bank Yahudi akan memberi pinjaman kepada bangsa lain dengan kadar faedah yang tinggi sehingga akhirnya mereka tidak akan mampu membayarnya .

Protokol Kedua Puluh Satu:
Supaya semua perusahan bergantung kepada Yahudi,maka mereka akan mengantikan pasaran wang dengan institusi hutang kerajaan.

Protokol Kedua Puluh Dua:
Di tangan Yahudi terletak segala kekuasaan dan untuk tujuan itu kadang-kadang kekerasan terpaksa digunakan.

Protokol Kedua Puluh Tiga:
Yahudi akan sentiasa berusaha supaya semua bangsa lain rasa segan dan malu kepada Bangsa Yahudi dan sentiasa patuh kepada arahannya.

Protokol Kedua Puluh Empat:
Orang yang mempunyai sikap keras dan kejam sahaja akan diberi kuasa untuk memerintah.


Demikianlah 24 protokol Yahudi yang merupakan blue print untuk menguasai dunia dalam jangka masa yang panjang. Mereka akan memperkudakan sesiapa sahaja demi untuk mencapai hasratnya yang jahat,keji lagi hina itu. Bagi mereka "Matlamat Menghalalkan Cara".