Tuesday, April 7, 2009

jangan kita lupa..boikot!!

Assalamualaikum..w.b.t

di dada akhbar kala ini penuh mengenai pilihanraya di 3 kawasan, x cukup dengan dengan itu media alternatif seperti web dan blog semua menceritakan mengenai perkara yang sama. setiap kali berita pun tentang pilihanraya juga..

sayang sekali perkara mengenai palestin telah terabai buat seketika, apa yang terjadi di SANA?? dimana kesensiviti terhadap palestin?

jika pakatan rakyat menang dengan majoriti tinggi, rasanya kisah sedih palestin ini semakin jauh dari hati orang yang bersemangat sewaktu kezaliman zionis menghancurkan harapan rakyat palestin(atas dasar semangat)

harapnya semua orang akan kembali sedar dari lamunan mimpi ini...

teruskan memboikot barangan yang menyumbang kepada yahudi..ihzimhum

boikot motorola kerana membekalkan fius bom kepada Israel !

Motorola telah menjual satu unit kontroversial yang menghasilkan fius-fius bom dan peralatan lain untuk tentera Israel, menurut laporan sebuah akhbar kewangan Israel , Globes . Tidak penjelasan yang telah ditawarkan dalam laporan media tentang jualan oleh Motorola Israel — sebuah anak syarikat milik penuh Motorola — bagi unitnya yang dipanggil Government Electronics Department (GED) untuk syarikat Israel , Aeronautics Defense Systems Ltd

Jualan itu datang sehari selepas bantahan 30 Mac kempen boikot Isarel di Brooklyn anjuran The New York Campaign untuk Boycott Israel (NYCBI) memulau Motorola kerana sokongannya terhadap dasar aparteid Israel. Ryvka Bar Zohar daripada NYCBI berkata , “Kita akan lebih bersemangat sekiranya Motorola menyingkirkan sekurang-kurangnya pengeluaran fius-fius bom bom-bom yang Israel gunakan kepada penduduk Palestin dan rakyat Lebanon. Tetapi kita akan terus berkempen untuk memulau Motorola sehingga mereka menyingkirkan pengeluaran dan jualan bagi semua produk yang menyokong dasar aparteid Israel.”

sumber : http://electronicintifada.net/v2/

No comments:

Post a Comment

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH